Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu
pasang iklan

wirid kapindo



Cahya Manther Madhangi Jagad
               

                Jagade menungsa iku kayadene langit kang terkadhang peteng kayuban mendhung, terkadhang padhang biru nengsemake. Ananging petenging ati menungsa iku luwih nggegirisi. Mula Nur utawa cahya dadi kawigaten kang mirunggan tumrap wong kang ngulati laku spiritual. Iki kanggo nggampangake pemahaman ing pengenalan hakekate Gusti Allah dhewe. Kaya kapacak ing ayat : Allah iku pengayomane wong-wong kang iman ; Penjenengane ngluwari dheweke ( wong iman ) saka pepeteng    marang  cahya. (QS.2:257).
Nur utawa cahya iku kalimah kang ngandhung makna tinamtu. Kalimah lan makna iku kaya godhong suruh, seje lumah kurepe nek digeget pada rasane. Mula diarani seje lumah lan kurepe krana lelorone iku pancen beda. Kalimah iku arupa tembung-tembung kang rinakit, Dene makna iku isi kang dilantarake tembung ing kepahaman. Dadi tembung iku mung sarana, wong nyatane ana uga wong kang ora nganggo kalimah kanggo wicara. Contone nganggo ngedhipake mripat minangka isyarat kanggo komunikasi. Iku uga sarana nglantarake makna marang kepahaman. Mula makna lan kalimah iku saweneh kang beda wujude.

 Terkadhang sang pamicara kudu milih tembung kang dikenali wong kang di ajak micara. Pamrihe ben gampang dipahami, jumbuh karo  daya tangkep pikire. Senajan mengkono iku luwih efektif neka-ake kepahaman, ning uga ngandhung resiko mlesete makna. Iku disebabake krana saka winatese kosa kata, utawa winatese kemampuan wong sing diajak rembugan. Mula tembung cahya ing ayat iku wus klebu ungkapan kang den gampangake jumbuh karo alam pikir sing dipahami dening menungsa. Mesthi wae makna kang kawedhar ya ora cukup dipahami kanthi prasaja.
                Kaya dene tembung cahya, kang diweruhi menungsa lumrahe cahya iku awujud sinar kang metu saka srengenge, rembulan, lampu lan sapanunggalane. Ya merga anane cahya mau mripat bisa nyawang. Dadi umume maknane cahya iku, yaiku  saweneh wewujudan kang bisa gawe pepadhang.  Ing oncekane makna cahya ing ayat mau bisa di gambarake anut pola pikir kang mengkono iku. Kerep Dhawuhe Allah migunaake tembung kang biasa lan bisa di pahami menungsa.
                Mula tembung Nur utawa cahya ing ndhuwur mbutuhake takwil,  tegese ngowahi maknane tembung. Mesthi wae kudu nganggo alasan gumathok, yen ora mengkono mangka iku jenenge tahrif, utawa nylewengake makna. Lha umpama maknane tembung Nur ing ayat kang kasebut mau dimaknani apa anane, tegese dianggep yen cahya iku sinar kang njalari mripat bisa nyawang, mesthi wae malah ora  klebu ing akal. Masa, Allah kok mung disepadha-ake karo pegawai PLN. Mulane mbutuhake tamsil, artine nyerupa-ake makna. Dadi luwih logis yen dimaknani Gusti Allah  asung pepadhang marang kawulane supaya ora kesasar lakune ing dalan kang ora karidlan.
                Kepriyeo wae Allah kang luwih pirsa ing urusan jagad kamanungsan, krana Penjenengane kang ndesign, ngrakit lan nguripake  menungsa. Mula yen penjenengan pengin ngothak-athik seluk-beluk kamanungsan, becik yen kudu maca manual book kang wus dikirimake  Allah, lumantar teknisi kang kautus yaiku  kanjeng Rasulullah Muhammad saw. Semono uga ing babagan maknane cahya manther ing jagade menungsa iku.
                Mula kaya jagad kang gumelar iki, jagade menungsa mula ya kapurwaka purwa duksina. Nduweni awal lan nduweni akhir, diana-ake anane lan ana kang ngana-ake. Mokal kalamun manungsa ana krana anane dhewe. Banjur nggo apa anane menungsa iku ? Sanyatane pitakon-pitakon kaya mengkono angel batangane, ibarat kaya wong nggoleki dom bundhel ing panggonan kang peteng ndhedet. Grayah-grayah  mlaku tanpa arah, wusana akeh kang kajegur ing rupa-rupane kasangsayan.    
                Ing jagad kang peteng lelimengan mau, satuhune ana pira-pira kahanan kang ora diweruhi menungsa, ya saka buntune paningal. Mula lumrahe pertingkahe menungsa ya mung anut apa kang bisa katangkep pancadriyane wae. Kamangka sejatine menungsa iku ing dalem lelaku ngliwati dalan rumpil kebak bebaya, budhal saka panggonan awwalun  tumuju panggonan akhiran. Lelaku mau uga ngliwati ing jagad peteng iki, jagad kang wus pinesthi wektu lan lakune.
                Mula elinga duk ing uni, leluhur kita Kanjeng nabi Adam, nglakoni dosa gedhe. Nerak wewaler kang njalari Gusti Allah kepareng ngusir penjengane metu saka swarga. (QS. 2:30-39, 7:10-27, 15:26-42, 20:115-127). Iba gempal penggalihe nabi Adam, kaya wong pesakitan kang kesia-sia. Nglakoni Luru lara lapa sak wise lungguh kepenak kajen keringan ing swarga.
Ning kepriye maneh barang wis kelakon. Getun iku mesthi  muncule ing mburine lelakon. Mangka swarga iku panggonan suci, dadi ya mung maklhuk suci kang wenang manggoni. Ora pesakitan kaya menungsa, kang saranduning badan lan jiwane kebak  rereget  dosa kang  nggegilani. Mula anak turune Adam supaya nyuceni diri.
 Ikilah satuhune wosing lakone menungsa, kepriye carane menungsa antuk palilirmaning Gusti, den pulihake martabate minangka maklhuk minulya ing swarga. Mula pangulandaraning menungsa ing jagad peteng iku supaya nyuceni diri, ngresiki dosa-dosa kang wus dilakoni. Sapa-sapa sing kasil nyuceni diri mangka bisa langsung bali ing swarga ing titi wanci kang wus tinamtu. Dene sapa-sapa sing durung suci dirine bakal disuceni peksa kelawan dibakar geni kang alad-alad panase ing neraka. Deni kang letheg ora bisa disuceni ya kang bakal dadi urub-urube neraka ing salawas-lawase. (QS.2:24, 66:6)
                Mangka satuhune Gusti Allah Iku maha welas asih. Senajan  kebak dosa, letheg budi pakertine, Ning  menungsa isih diparingi pepadhang, ana cahya mather ing atine. Allah uga ora negakake, ing samangsa-mangsa kahanan mbutuhake tuntunan, Penjenengane tansah paring pepadhang kelawan Nur Hidayah kang den astho utusan-utusane. Kabeh mau murih slamet, luwar saka panandang ing jagad kang peteng iki. Malah-malah Allah isih ngutus malaikat supaya ngawat-awati  lakune menungsa. Mula aja pisan-pisan sujana nduwe prasangka ala. Lamun Allah maringi ujian mengkono iku mung supaya menungsa bisa nyawang sampurnane keadilane Gusti.
                Ning menungsa asring lirwa, panyawang atine ora bisa ngulati cahya manther iku. Satemah jagade peteng ndhedet,  kaya wong kang kudanan deres saka langit kang peteng ndhedhet, bledheg sesamberan lan thathit pating clorot. Dheweke nyumpeti kupinge nganggo driji, krana bledeg, sebab wedi mati.(QS 2:19) meh-meh wae thathit iku nyamber panyawange, mangka saben thathit iku nyunari dheweke, dheweke mlaku ing cahya iku, ning nalika peteng wus nglimput dheweke kandheg lakune.(QS 2:20)
Gambaran kang kaya mengkono mau tuhu nggegirisi, kaya ngopo panandange wong kang nandang pepeteng. Kamangka ing atine dhewe wis ana cahya kang mather. Kaya ngapa wujude cahya mather iku ? Dhawuh dalem Allah wonten surat An-Nur 35 : “Allah cahyaning langit lan bumi. Empere cahyane iku, kaya misykat ( clowokan ) kang ora tembus. Ing njerone ana obor padhang. Obor iku ing njero kaca yen sinawang kaya lintang kaya barlean, kang den urupake kelawan minyak saka wit kang akeh barakah-e. Yaiku wit Zaitun, kang uripe ora ana ing sisih wetan lan uga ora ing sisih kulon. Sing minyake kaya-kaya bisa madhangi senajan ora disulut geni. Cahya ing atase cahya, Allah mbimbing marang cahya-Ne sapa kang den kersakake ”
  Pancen ya ana kang nutupi panyawang iku lan ya ana rerupan laknat kang pengin madhamake cahya mather iku. Mula sing waspada   jaganen kanthi permana, aja nganti mati urupe sak durunge kasil metu saka jagad iki kanthi slamet.Wallahu 'alam segala kebaikan milik Allah,

-